З досвіду роботи

В сучасних умовах реформування освітньої системи в Україні значне місце належить пошуку ефективних методів і засобів навчання, розробці методичних систем, технологій викладання, підвищенню дієвості навчання загалом.
Основна практична мета вивчення іноземної мови у школі – формування комунікативної компетенції. Розвиток комунікативної компетенції залежить від соціокультурних та соціолінгвістичних знань, умінь та навичок, які забеспечують входження особистості в інший соціум і сприяють її соціалізації в новому для неї суспільстві.
Основними комунікативними уміннями є вміння здійснювати усномовленнєве спілкування, розуміти зі слуху зміст автентичних текстів. Уміння читати і розуміти тексти різних жанрів, здійснювати спілкування у писемній формі відповідно до поставлених завдань.адекватно використовувати досвід, набутий у вивченні рідної мови.
Головний принцип організації уроків – це комунікативна спрямованість навчання з використанням інтерактивних вправ з метою залучення до роботи кожного учасника навчально-виховного процесу. Це сприяє навчанню говоріння, на основі якого можна створювати різні системи навчання. Комунікативні ситуації стимулюють учнів до спілкування, яке емоційно забарвлене, і є базою для створення різних видів мовленнєвої діяльності: аудіювання, читання, письма, говоріння.

Як вчитель  англійської мови формую в учнів комунікативну компетенцію, використовуючи особистісно - орієнтований, діяльнісний та комунікативно-когнітивний підходи до навчання іноземних мов, в центрі котрих є особистість дитини, врахування її особливостей, можливостей та здібностей.  Стараюсь на своїх уроках ефективно використовувати нові інформаційні технології, дотримуватись принципів продуктивності навчання, автономії учня, наступності, орієнтації на мовленнєвий розвиток, навчання у співробітництві та методом проектів.
В моїй роботі ведучою, звісно, є навчально-методична робота, яка розвивається в постійному пошуку ефективних методів навчання. Основою роботою є робота над такими науково-методичними питаннями:
-   забезпечення комунікативно-орієнтованого навчання іноземних мов та розвиток комунікативної та соціокультурної компетенції учнів через активізацію спільної проектної діяльності вчителів та учнів на уроках та в позакласній роботі;
- використання автентичних матеріалів та інноваційних технологій з метою сприяння ефективності навчальної діяльності;
- підготовка до ДПА;
- формування практичних навичок з літературного читання
- інтегрований підхід до навчання країнознавчого матеріалу на гуртку
- розвиток мовленнєвої компетенції учнів у сфері ділового спілкування
залучення учнів до активної участі у конкурсах
-   використання ІКТ
Намагаюсь  поєднувати роботу на уроці з позакласною роботою, яку вважаю невід’ємною частиною в реалізації комунікативної функції іноземних мов.

 Основним змістом діяльності з навчання іноземних мов є перехід до інноваційних моделей навчання, системного запровадження комплексів педагогічних методів і прийомів, спрямованих на залучення учнів до активної навчально-пізнавальної діяльності. Кооперативне навчання як технологія конструктивної взаємодії учасників освітнього процесу.
Проектна технологія як творче вивчення значущої в теоретичному, практичному, пізнавальному плані проблеми на основі самостійного вивчення завдань, етапів дослідження, їх реалізації і оформлення результатів. Розвиток критичного мислення учнів на основі застосування сукупності спеціальних форм, прийомів і методів навчання під час опрацювання інформації з різних джерел.Застосування іншомовного навчання на основі дебатів і дискусій, як цілеспрямований і впорядкований обмін ідеями, судженнями і думками на уроках іноземних мов.
Технологія ситуаційного навчання як шлях розвитку здатності учнів ефективно діяти і приймати рішення в реальних життєвих ситуаціях. На уроках  формую в учнів комунікативну компетенцію, використовуючи особистісно - орієнтований, діяльнісний та комунікативно-когнітивний підходи до навчання іноземних мов, в центрі котрих є особистість дитини, врахування її особливостей, можливостей та здібностей. 
Стараюсь на своїх уроках ефективно використовувати нові інформаційні технології, дотримуватись принципів продуктивності навчання, автономії учня, наступності, орієнтації на мовленнєвий розвиток, навчання у співробітництві та методом проектів.

Підвищення ефективності навчання безпосередньо залежить від доцільності добору і використання  інтерактивних методів на уроках англійської мови. Вибір методів навчання зумовлений: цілями навчання, змістом навчального матеріалу та специфікою предменої області, темпом та терміном процесу навчання, стилем навчання та рівнем педагогічної майстерності педагога, дидактичним та матеріально – технічним забеспеченням процесу навчання, рівнем підготовки учнів. Інтерактивні методи навчання розвивають бажання до творчої, продуктивної праці, учні прагнуть до активних дій, досягають успіхів і мотивіють власну поведінку. Інтерактивний метод – це спосіб взаємодії через бесіду, діалог. Інтерактивне навчання-це навчання в режимі діалогу, під час якого відбувається взаємодія учасників педагогічного процесу з метою взаєморозуміння, спільного вирішення навчальних завдань, розвитку особистісних якостей учнв.ІАМН передбачають фронтальну роботу учнів та роботу малими групами. Використання інтерактивних методів навчання в малих групах сприяє розвитку таких особистісних якостей як комунікабельність, співробітництво, уміння відстоювати свою точку зору, йти на компроміси.
 На уроках та в позаурочний час упроваджую метод проектів. У тематиці проектних завдань завжи враховуються індивідуальні особливості пізнавальної діяльності учнів, створюються умови, за якиз учень може самостійно здобувати знання чи застосовувати одержані раніше, причому замість дій за зразком в основному виступають пошукові та дослвдницькі дії. Робота над проектом орієнтована на самостійну діяльність учнів – індивідуальну,парну, групову. На уроках-проектах завжди припускається розв’язування деякої проблеми, яка пердбачає, з одного боку, використання різноманітних методів, засобів навчання,а з іншого – інтегрування знань, умінь з інших предметів. Метою створення проектів є сприяння самостійному формуванню інтелектуальних, спеціальних і загальнокультурних знань і вмінь учнів, сприяння розвитку таких умінь, як ініціатива, співробітництво, навички роботи в колективі, логічне мислення, бачення проблем і прийняття рішень,одержання і використання інформації, самостіне навчання, планування, розвиток комунікативних навичок.
Освіта на сучасному етапі, як і суспільство взагалі, вступила в нову еру — еру інформатизації та інформаційних технологій. Відповідно, постала потреба не тільки активного впровадження інформаційних технологій, але й ефективної їхньої інтеграції з іншими навчальним галузями. Будувати кожен урок так, щоб у всіх учнів був стійкий інтерес, навчальна активність і бажання творити й пізнавати, експериментувати, формулювати й перевіряти гіпотези — завдання сучасного вчителя. Без застосування ефективних педагогічних ідей, інноваційних методів та комп’ютерних технологій при підготовці таких уроків тут не обійтися. Тому поряд із традиційними методами обов'язково треба використовувати інноваційні, що можуть активізувати активну енергію учнів, направивши її в потрібне русло. Важливу роль відіграє «дозування» традиційних та інноваційних елементів. Воно залежить від безлічі факторів, зокрема рівня навченості учнів, рівня педагогічного досвіду, інтелекту вчителя. Комбінуючи на уроках інноваційні і традиційні методи роботи,  намагатись створювати умови для розвитку і саморозвитку особистості учня. Переваги використання ІКТ полягають в індивідуалізації навчання, інтенсифікації самостійної роботи учнів; зростанні обсягу виконаних на урок завдань.Розширення інформаційних потоків при використанні Internet; Підвищення мотивації та пізнавальної активності за рахунок різноманітності форм роботи, можливості включення ігрового моменту: вирішиш вірно приклади - відкриєш картинку, повставляєш правильно всі букви -  ближче до мети казкового героя. Можливості  сучасного  уроку  й  системи освіти  загалом  значно  розширюються  завдяки використанню  мультимедійних, інтерактивних технологій, Інтернету.
Саме використання  ІКТ  дає  нам можливість  змінити  зміст  освіти  та сприяє:
·        кращому  сприйняттю й  засвоєнню  дітьми  навчального  матеріалу;
·        зростанню  інтересу  до  пізнання;
·        індивідуалізацію  навчання;
·        розвитку  творчих  здібностей  учнів;
·        скороченню  видів  роботи, що стомлюють дітей;
·        використанню  різних  аудіовізуальних  засобів (музики, графіки, анімації) для  збагачення  змісту  і  посилення  мотивації  навчання;
Застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) стає все більш затребуваним у початкової школі, значна кількість початківців вже мають базові навички володіння комп’ютером. Цифрове середовище, в якому будуть жити діти має привести до переосмислення методів і прийомів викладання в початковій школі.
З’являються все більші можливості для викладання різноманітних предметів із використанням педагогічних програмних засобів (ППЗ), Інтернет-ресурсів, різноманітних електронних розробок для молодших школярів. Не є винятком і англійська мова.
Візуалізація навчального матеріалу у такий спосіб надає можливість здійснювати безперекладну семантизацію. Знайомство і розуміння значень назв предметів, їх ознак, дій, мовленнєвих кліше тощо усвідомлюється учнями за допомогою малюнків та анімації. Так забезпечується розвиток учнів до мовної і мовленнєвої здогадки, що є важливим у процесі навчання спілкування іноземною мовою.
Другою значною перевагою застосування ІКТ у викладанні англійської є створення умов для індивідуалізації, інтенсифікації та диференціації процесу навчання за рахунок виконання різних по складності вправ усіма учнями одночасно. Це дозволяє збільшити обсяг індивідуального тренування та своєчасної індивідуальної корекції процесу формування мовних і мовленнєвих навичок учня.
Практика доводить, що при активному використанні ІКТ досягаються загальні цілі освіти, легше формуються компетенції в області комунікації: вміння збирати факти, їх зіставляти, організовувати, висловлювати свої думки на папері і усно, логічно міркувати, слухати і розуміти усну та письмову мову, відкривати щось нове, робити вибір і приймати рішення.
Роль переключення уваги на моїх уроках успішно виконують так звані фізкультхвилинки або хвилинки відпочинку. Вони короткі за часом і ефективні за своїми результататми. Вправи добираю за характером заняття. Вправи, які включаються у фізкультхвилинки, викликають у дітей емоційність, прагнення діяльності.  Фізкультхвилинки можна супроводжувати речитативом, заснованим на емоційних інтонаціях.

Сьогодні перед вчителем ангійської мови постають дві важливі проблеми: як мотивувати учнів до навчання та утримувати їх увагу на предметі вивчення. Тобто, як організувати подачу та опрацювання матеріалу так, щоб він зберігся у пам’яті учнів максимально тривалий час, як обрати необхідні методи прийому, засоби навчання та контролю. Ефективним вирішенням є – використання гри. Ігри можуть бути використані для формування і розвитку будь-яких вмінь та навичок- читання, аудіювання, письма, говоріння, на всіх рівнях навчання на будь-якій стадії уроку. Тому я намагаюсь організовувати навчання так, щоб створити найсприятливіші умови для вияву та розвитку учнями своїх здібностей. А це можливо при постійному систематичному включенні їх у творчу діяльність.
Ігрові прийоми виконують безліч фунцій у процесі розвитку молодшого школяра, полегшують навчальний процес, допомагають засвоїти лексичний матеріал і ненав’язливо розвивають комунікативну компетенцію.

Немає коментарів:

Дописати коментар